2009/08/04

Dag 2 - Mora

Molnigt men varmt i Mora. Någon som vet vad detta är?


Mamma tvingade Robert att hoppa upp på dalahästen så att vi kunde fota. Roligt tyckte vi, mindre roligt tyckte han. Visst är dalahästar jädrans fula ändå?

Blir lite baklänges med bilderna men vi övernattade i Öje natten till idag. Här äter vi frukost på morgonen. Det var vi och åtta andra tyskar, en fransos tror jag även fanns där som sprang runder och sa "no english"hela tiden. Fransmän alltså...

I Mora har vi varit hela dagen idag. Vi alla hade höga förväntning om Mora som inte uppfylldes. man kan tro att det skulle vara lite mer saker att göra och lite mer sevärdigheter, men icke. En björnpark i Orsla fick det bli istället för att köra runder i tråk-Mora. I björnparken såg vi bebisbjörnar och jisses vad söta björnan är.
För första gången denna semester fick jag panik när vi satt på en uteservering i Mora och skulle äta. Eftersom min familj är så snäll flyttade vi in inomhus istället och då kände jag mig mycket bättre. Det gör ingenting att jag fick panikoch var tvungen att gå därifrån två gånger för att gråta och lugna ner mig eftersom det har gått bra med så många andra saker. Jag har suttit på en glassuteservering, gått runder några kilometer inne i björnparken, suttit i en bil i flera timmar och mycket annat som jag annars brukar känna fullständig ångest över. Så nej, jag är inte besviken eller arg. Det kom och det gick... That´s It!
Just nu är vi i Leksand och ska övernatta här inatt. RIKTIGT mysigt är det här! En massa alléer överallt, riktigt mysigt. Imorgon bär det av till Smedjebacken med en massa stopp undertiden.
Dag två och jag är redan helt slut!



Inga kommentarer: