2009/08/09

Bort bra men hemma bäst?

Oj oj oj vad tiden har sprungit iväg. Igår anlände vi i Kungsbacka igen och idag ska vi lämna tillbaka husbilen. Vår roadtrip är alltså över vilket jag tycker är tråkigt! En vecka går så himla snabbt om man inte tittar på klockan hela tiden. Som tur är har vi använt hela veckan till något kul och nyttigt, det har inte gått en enda dag då vi endast har hängt i husbilen.

Bilder har jag tagit i mängder. Först måste jag bara ordna upp bilderna innan jag lägger in dem. Vi kom fram till Saltbacken i onsdags. Det var väldigt fint där men litet och det hände inte mycket. Förresten vet du vad du kan göra i Ludvika? Fika och tatuera dig. I stort sätt alla vi såg på gågatan hade åtminstonde en tatuering och bakom varje krök låg en tatueringsstudio. Sedan finns det inte mycket mer att göra i Ludvika.

I Hjo är det fint! Visste du att Hjo har vunnit priset för bästa kommunslogan "I Love Hjo"? Fyndigt. Inte. Men ändå! Hjo har även vunnit priset för landets godaste glass. Det håller jag inte med om eftersom min mjukglass rann ut över min hand hela tiden hur fort jag än slickade och hade mig. Annars var Hjo bra!

Vi övernattade på en hel del ställen så som i Håverud, Öje, Leksand, Ulricehamn, Karlsborg och Smedjebacken. De finaste och bästa ställena var helt klart i Öje och Ulricehamn. Jätte fint är det där med sjön osv. När jag blir pensionär ska jag flytta till Ulricehamn för jag menar hur ofta hör man om skottlossning där? Lugnt och skönt ska det vara.

Dalarna var precis så som jag hade tänkt mig. Hus på alla möjliga ställen som är faluröda med vita knutar och jätte fin natur. Jag skulle lätt kunna återvända till Dalarna, de pratar så fint där också. Skulle och skulle, jag SKA tillbaka, så är det bara.

Lite bilder kommer senare då jag har organiserat och haft mig!

Inga kommentarer: