2009/11/11

Helt slut i hjärnan!

I ca fem timmar har jag nu suttit och skrivit ner eventuella uppfödare som ska få valpar i nästa år. Samtidigt har jag sprungit in och ut från tvättstugan men nu kännar jag att hjärnan är helt paj av all information och letande. Det får vara bra för idag med att leta efter bra uppfödare av den ultimata hundrasen Fransk Bulldog. Vi ska få tag på en bra valp om jag så ska... ja, om jag så ska någonting.

Telefonsamtalet mellan Robert och en uppfödare här i Helsingborg (som vi äntligen fick tag på efter en veckas trackande):
Robert: Ja hej mitt namn är Robert (och efternamn). Stör jag eller...?
Uppfödaren: JA!
Robert: Okej... Kan jag ringa lite senare vid ett bättre tillfälle eller?
Uppfödaren: Vad gäller det?!
Robert: ... Det gäller fransk bulldog valpar *blir avbruten av uppfödaren*
Uppfödaren: Jag har lagt ner verksamheten pågrund av sjukdom så det blir inget med det!
Robert: Vad tråkigt. Hoppas att du mår bättre snart.
Uppfödaren: ... *klick*
Robert: JÄVLA HÄXA!!!

Efter det samtalet var Robert helt uppe i varv av ilska. Håller med honom. Fanns ingen anledning till att vara så sur och tvär. Jaja nu vet vi att hon inte föder upp hundar längre och kan lämna hennes kennel bakom oss. Finns så många andra! Tyvärr finns de flesta fransk bulldog kennlar i mellersta Sverige av någon anledning. Men som sagt, ska ha en fransk bulldog om vi så ska åka genom hela Sverige. Någon som har något tips om en bra uppfödare?

Nu ska jag sminka mig, sätta lite färg på mina naglar och bege mig till Jojo. Ska sova över hos henne så jag vet inte när jag skriver igen. Det blir imorgon men vet inte när. den som väntar på något gott..

Har du förresten sett reklamen för MediaMarkt med Robert Gustavsson då han står utanför varuhuset som gatumusikant? Haha! Bästa reklamen ever!

Inga kommentarer: