2009/11/09

I söndags

Blommorna är egentligen knallröda
Äppelpaj + maräng + vaniljsås = MUMS!

Dörrfönstret hade snorungarna krossat



Daizy tyckte att det var kallare denna gången än vad det var sist...

I lördags slappade jag hela dagen framför teven. Helt ärligt, gjorde inte ett dugg vettigt, åt knappt ens. Det är svårt med dieten under helgerna tycker jag eftersom jag oftast inte är hemma och planerar väldigt dåligt. Om vardagrna är jag hemma och har ingen anledning till att skippa en måltid. Skärpning där!

Igår var det farsdag. Skrev i mitt förra inlägg att dagen började bra, blev dålig men slutade bra. Måste faktiskt ändra mig där. Den började dåligt, blev bra, blev dålig men slutade tillslut bra. Allt började på förmiddagen med jävulusiska smärtor i magen. När man har IBS har man bra och dåliga dagar. När de dåliga dagarna inträffar är det verkligen ett helvete med krampande tarmar och skakningar i hela kroppen. Otäck situation men jag vet om att det går över så småningom, bara att härda ut.

Vid middagstid blev det bättre i magen men jag väntade ändå tre extra timmar för att vara säker på att magen var återställd för dagen eller vad man kan säga. Det var den som tur var så jag, mamma, Robert och Daizy stack till stugan och plockade iordning inför vintern. Vi försökte att ta bort så mycket glassplitter som möjligt och satte in det som skulle sättas in i stugan, slängdes det som skulle slängas. Kändes bra att få det gjort!

Efter det åkte vi till Väla. Farsdag igår ju! Robert köpte ett presentkort till sin pappa på Dressman och jag köpte en novemberblomma (julkaktus) och en jätte god bakelse. När pappa tog bort pappret från blomman gick dagen från att vara dålig till bra till dålig igen. Hälften av alla skott och blad trillade av från blomman! Blev så jäkla förbannad! Betala 179 kronor för en blomma som nu var lika stor som den för 49 kronor är inte acceptabelt. Så vad gjorde jag? Jo, tvingade Robert att skjutsa tillbaka mig till väla för att kräva en ny blomma. Så det gjorde jag. Gick in och sa att det måste vara något fel på blomman som jag hade köpt, damen konstaterade att den var rutten så jag fick en ny som hon först skakade om rätt ordentligt för att se så att inte den också var rutten i rötterna. Det var den inte som tur var. Att vara trevlig kommer man längst med.

Nu var kvällen bra igen. Pappa fick sin blomma och bakelse. Slutet gott, allting gott.


Inga kommentarer: