2009/11/09

Ny vecka då ja!

God morgon!

Fick lite skäll nu på förmiddagen av Jojo eftersom jag inte har skrivit mitt morgon-inlägg ännu, so here I go. Det är faktiskt min favoritsysselsättning på morgonen att skriva ett blogginlägg.

Så vad hände under helgen? Rätt mycket faktiskt! I fredags var jag hemma hos mina föräldrar som alltid på fredagarna. Vi åt toast i ugnen och det är inte många gånger vi har gjort det. Oftast äter vi ostbricka och grillad kyckling men inte denna fredagen. På mackorna hade vi skinka, tomat, ananas, ost och lite oregano. MUMS! Sedan var det Idol också. Säger bara en sak: ÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEEEEEEEEEN!!!!!! Rabih, bye bye babyface, låt mig aldrig se eller höra din röst igen. Att han och Mariette fick sjunga mot varandra kom inte som någon chock för mig. Visste att Rabih en vacker dag, tidigare än de andra, skulle stå där och sjunga för att försöka hålla sig kvar i tävlingen. Att Mariette fick sjunga en andra gång tror jag berodde på att svenskarna är trött på hennes självsäkerhet. Hon vet om att hon och hennes röst är speciell och det vill inte svenskarna att hon ska tycka. Det anses väldigt fult att vara självgod helt enkelt. Hon kommer ändå inte att vinna hela klabbet för det kommer Erik att göra!

Var det bara jag som irriterade mig på Tove när Jihde frågade henne varför hon hade valt Elvis låt "In the ghetto"? Svaret var ungefär "Jo... jag tycker att den är mysig... och lite sorglig". LITE SORGLIG?! MYSIG?! Har hon ens verkligen läst igenom texten och förstått vad den handlar om? Tror knappast det för då hade hon inte uttryckt sig så. Samtidigt, vad kan du veta när du är en tjurig (läs:Hon blev tjurig efter Bagges kritik, hennes första negativa kritik under hela tävlingen) 16-åring med hormoner som spritter i kroppen.

Nog talat om Idol! Farsdag i söndags, skriver om det i nästa inlägg. Var bra, blev lite dåligt, slutade bra för att sammanfatta lite snabbt.. Berättar i nästa inlägg. Må väl så länge!

Ps: Har det hänt något roligt eller mindre kul under din helg? Skriv av dig och skicka in som kommentar! Roligt att läsa vad som har hänt andra. Kanske inte så roligt att läsa om det har hänt något tråkigt men du förstår vad jag menar.


Inga kommentarer: