2009/12/07

Fika dags

Middagsfikat smakar bra. Kamomilleté och julvörtsmacka med ost på. Mums! Det är kallt i lägenheten men elementen är ändå på full värme. Det kan bero på att jag öppnar köksfönstret stup i kvarten men vad sjutton ska jag göra när jag inte har någon köksfläkt att blossa under. Blossa inomhus med stängda fönster? Ne du, bara när det är party här hemma. Hm, får helt enkelt fortsätta med att frysa och skylla mig själv helt enkelt.

Disken är diskad så nu ser det fint ut på diskbänken igen. Jag har trots allt hela dagen på mig så jag behöver inte stressa. Förlossningskliniken början om en liten stund och det måste jag se! det är intressant med graviditeter och förlossningar. Samarbetet mellan modern, barnet och läkarna är så fint. Det är som sagt blandade känslor när jag tänker på en graviditet, förhoppningsvis min framtida graviditet. det skrämmer mig men gör mig samtidigt upprymd. Gravida kvinnor är vackra. Det tycker jag. Själva förlossningen är också vacker i sig. Kanske inte allt blod, slem och skrik men själva händelsen är fin. Nåja, det kommer att dröja innan jag får barn. Min mamma har beställt fem barn. FEM?! Aldrig i livet. Då kan du föda dem själv. Pappa säger tvärtom, han säger att han kommer att säga upp bekantskapen om jag skaffar fem ungar. Jag känner min pappa och vet om att han skämtar. Han tycker om barn och skulle inte bry sig om hur många det blev. Fast mamma kan ju fortsätta att drömma vidare för det är allt som kommer att ske, att hon drömmer om det.

Inga kommentarer: