2009/12/08

Julklappsleken

God förmiddag!

Sovit gott? Hoppas det. Nu sitter jag och äter frukost. Det blir en sen frukost idag eftersom jag drog mig i sängen lite. kan vara skönt ibland att ligga och slappa en extra stund i sängen innan man går upp. Kroppen och sinnet känns extra utvilade då.

Imorgon är det citadellkliniken som gäller! Äntligen, ska bli kul att få se hur det blir. Det varar endast i någon månad och sedan gör kroppen så att det försvinner ut ur kroppen. Kul att testa en gång till helt enkelt. Ett annat sorts filler denna gången. Förra gången var det restylane lip och denna gång blir det fillern juvederm. Får se vilket som är bäst. Lär nog gnälla de första två dagarna över smärtan så att du är medveten om det. Jäkla i-landsproblem.

Ikväll ska jag nog träna. NOG träna. Det bestämmer jag senare och inte nu. På torsdag kan jag inte sticka dit eftersom det kommer att se ut som om jag fått en snyting på läpparna då. På söndag ska jag och Robert hem till hans mormor och morfar på lite julfirnade. Han mamma ska jobba på julafton och hans syster ska fira med hennes fästmans sida. Vi skulle egentligen fira med dem iår men så gick det inte vilket inte gör mig någonting ioförsig. Hm, blir lite julfirande på söndag med dem istället. Julklappsleken ska vi spela. Vet du vad det är för något? Jag hade ingen aning om vad det var tills för två år sedan då Roberts familj hade det. Inte direkt det ultimata enligt mig att ge julklappar på. Leken känns som att den är uppbyggd på osäkra människor utan någon fantasi. De oroade sig för hur mycket pengar de andra köpte julklappar för och om deras julklappar var tillräckligt bra för personen i fråga. Det är enklare (och tråkigare) att bestämma att alla köper ungefär fem julklappar för cirka 20 kronor per julklapp. Då är det ingen som behöver vara underdogen som antingen köper för lite eller för mycket klappar, för billiga eller för dyra. TRÅKIG LEK!

1 kommentar:

Evelina sa...

vi har lekt en variant av julklappsleken, gjorde det förra julen. men då var det min brors flickvän som köpt massa små paket som man skulle "tävla" om att få genom att slå tärning. väldigt roligt och självklart inga seriösa presenter. Men det va ju bara en lek för att ha kul alla hade ju "vanliga" julklappar också :D