2009/07/29

Hemma igen

Så var jag hemma igen. Jag har tagit reda på varför det är en sådan hysteri kring hans mormors pannkakor, hon byter ut mjölken mot grädde istället. Två pannkakor räckte för min del, snacka om att det var mättande.

Efter vi hade varit hos hans mormor och morfar stack vi ner till hamnen en runda och kollade på människorna som stod och fiskade. Fasen alltså vad jag fick lust till att fiska! Det är kul. Jag har endast fiskat ett par enstaka gånger men ändå har jag fått upp horngäddor, makrill, plattfiskar och en sjöstjärna. Det trodde jag inte att det var en sjöstjärna som drog så in i bomben, kändes snarare som en stor lax eller något.

Nu är jag och Robert hungriga igen men all vår mat är fryst. Då får det bli nödlösning som thaimat eller en bakad potatis på väla. Mat ska vi ha i alla fall.

Inga kommentarer: