2009/07/28

Tjurig pojkvän

Hela dagen har varit jätte bra fram tills nu. Vi har haft fint väder hela dagen och varmt har det varit. Ute hos Roberts pappa grillade vi och snackade lite skit. Jag hade med mig Daizy och Roberts lillasyster blev mycket förtjust i henne. Med en gång då vi kom skulle hon fram och hälsa, hon är inte ens fyllda två år ännu. Kul tycker jag.

Halv sex stack vi därifrån eftersom Robert skulle repa. När vi sitter och har kört i tio minuter får Robert ett sms om att repningen är intälld idag. Jahapp, ska vi göra nu då? Då kommer jag med förslaget att vi kan åka ut till Roberts syster och hennes sambo för att grilla och dricka lite öl. Perfekt! Först skulle bara jag och mamma till kolonin och lämna av lite blommor.

Nu klockan 20.00 kom jag och mamma tillbaka från kolonin och då säger Robert att dem redan har grillat. Okej, så klockan är 20.00 och dem har redan grillat? Lönt att åka ut dit i typ två-tre timmar för att sedan betala 200 kronor till taxin hem. Nej, då kan vi lika bra åka dit imorgon istället lite tidigare, grilla, dricka lite öl och ta taxi hem.

Vad gör Robert då? Jo, han lägger sig i soffan med armarna i kors och riktigt surar som en femåring. Vad jag än frågar får jag bara ett nej som svar. Hur som helst får han ligga där och sura, jag bryr mig. Det är onödigt att åka ut dit endast för att sitta och uggla, då kan vi lika bra ta det imorgon. Take It or leave It!

Inga kommentarer: