2009/10/28

Älsklings Jojo!

Ikväll ska jag hem till Jojo och sova över där tills imorgon. Sist hjälpte jag henne med att röja nere i källaren då det hade brunnit där nere. Denna gången ska vi bara umgås och ha det mysigt! Inget jobb och slit denna gången inte. Känner vi för det kommer vi förmodligen ta en liten tripp i skogen inte långt ifrån hennes lägenhet. Skogen är nog jätte fin nu när det är höst och snart JUL! Åh vad jag längtar. Julbaket, julpyntet, julshoppingen, ja allt som hör till julen längtar jag efter. Alla dessa juldofter..mmm.. Julen är allt bra den.

Lite duktig har jag varit idag med. Jag har dammsugit, plockat iordning, ätit ordentligt och dammat. Bättre att lämna en ren och fin lägenhet än en stökig för då kommer man hem till en fin lägenhet också. Det saknar jag med att inte bo hemma. När jag hade varit borta en längre tid brukade jag ibland komma hem till ett städat rum. Hjältinnan=Mamma! Det var så himla skönt och jag blev alltid så tacksam. Den dagen då jag kommer hem och Robert har städat kommer jag inte bli tacksam det första jag blir utan snarare förvånad. Hans mamma städade, lagade mat och diskade åt honom när han bodde hos sin familj så jag ska inte ha allt för stora förhoppningar. Realist som jag är kommer det nog aldrig att hända. Eller hur var det nu, mirakel sker, eller?

Inga kommentarer: