2009/10/27

Från i fredags




I fredags passade som sagt Robert och jag min söta (läs:utflippade) kusin. Det gick bra. Det gick jävligt bra faktiskt. Vi spelade kort, kollade på idol, åt pizza och allmänt slappade. Skitungen är världsbäst på finns i sjön!! Han vann alla gånger och då spelade vi i över två timmar. Robert som är en riktigt dålig förlorare var tvungen att bita ihop för att inte få ett utbrott och slänga korten över bordet. Rätt intressant att se faktiskt hur han reagerade varje gång som min kusin vann.
I fredags var det Idol. Rock tema. Vet inte riktigt om Gwen Stefani och The sounds är rock men så är det tydligen för deltagarna och juryn. Den bästa var Calle och den sämsa var Rabi (Rami?). Calle är den som har utvecklas mest och han valde en RIKTIG rocklåt. Bra sång och framförande, klockrent helt enkelt. Erik gjorde mig lite besviken. Han körde safe vilket jag börjar att tycka är lite uttjatat. Hade velat se hon flippa ut till en riktigt rocklåt och bara släppa på hämningarna. Han har redan hela kittet, varför inte ta lite chanser? Han är en idol i vilket fall som helst. Att juryn sågade Reza så som dem gjorde förstår jag absolut inte! Hon valde en komplicerad låt att framföra och hon gjorde det riktigt bra. Reza blir för varje vecka bättre och bättre. Att hon inte kan sjunga rock håller jag absolut inte med om. Towe lät och såg ut som en barnrumpa på en skoluppvisning som vanligt.. Rösta ut henne snälla?...

Inga kommentarer: