2009/10/28

Första gången...

(Mina läppar som fick killen att kräka)

Kommer du ihåg din första kyss? Jag var 13 år och det var med en kille som var mega full. Direkt efter kyssen spydde han. Sedan ville han igen men då hade jag redan fått nog av kyssar. Kommer inte direkt ihåg själva kyssen. Kommer inte ihåg om det var slemmigt, mycket eller lite tunga eller om det smakade äckligt. Det kommer jag inte ihåg men jag kommer ihåg hur glad jag var över att jag hade blivit kysst.
Det är kul med "första gången"-minnen! Första gången då jag cyklade helt själv, första gången jag åkte buss själv, första gången jag var full, första kärleken, första mobiltelefonen, första gången jag.. ja.. du vet. Det är minnen som är roliga att komma ihåg! Alla "första gången" minnen är kanske inte det bästa som har hänt i mitt liv men det är ändå roliga minnen. Första kyssen var som sagt inte så romantisk eftersom han var mega full och spydde efteråt men det var ändå första gången.
Som tur är finns det många "första gången" kvar att uppleva. Första graviditeten, första villan, min första egna hund, första barnbarnet, första äktenskapet (garanterat det första och sista..) osv. Många kan tycka att livet är slut efter ungdomen men det stämmer inte! Det finns mycket kvar att uppleva och speciellt dessa speciella "första gången" tillfällen. Vem vill inte uppleva mer av det? Jag vill och ser fram emot det!

1 kommentar:

HDR-fotografen sa...

Första kyssen var med en tjej jag gillade. Samma kväll deklarerade hon att hon inte gillade mig:P Nitlott så att säga.