2009/10/28

Praktik?

Idag ska min mentor eller vad man säger ringa mig och fråga hur det gick med att söka praktikplats. Det finns ett litet hinder: Jag har inte frågat efter någon praktikplats. Hon ringde förra onsdagen och jag sa då att jag skulle fråga efter praktikplats på Daizys hunddagis. Inte gjort det riktigt... Jag ska däremot fråga efter praktikplats på ett hundtrim lite utanför city! Det ska jag. Jo.. Det SKA jag. När det blir vet jag inte men jag SKA. Måste verkligen börja göra något och ta ett steg framåt. Kan inte sitta här hemma längre och inte göra ett skit. Nu har jag varit hemma i över två år. Undertiden har jag självklart jobbat med mig själv och kommit en lång bit på vägen mot att må bra, mot att må normalt. Min situation just nu är inte normal. Det vet jag om men jag har inte mist strävan för att leva ett normalt liv så som att följa med Robert på firmafester. I nuläget kan jag inte det men en vacker dag ska jag det. det sista jag ska göra är att stressa och leva i förnekelse. Jag har lärt känna mig själv och min kropp på de här två åren och det är något positivt som har kommit ur allt det negativa.

Inga kommentarer: