2009/11/17

Filmerna

God morgon sunshine!

Igår kväll fick jag världens smärta runt min vänstra skuldra som strömmade upp i huvudet. Tur att Robert var hemma och kunde massera axeln så att den kändes lite bättre. Nu på morgonen är jag öm och jag känner mig blåslagen på axeln men det går nog snart över. Ska gymma ikväll och då vill jag ge allt.

Nu har vi kollat klart på de filmerna som vi har hyrt! Först kollade vi på "Breakfast with Scot". Familjekomedi med lite speciell handling. Filmen handlar om ett bögpar som ska ta hand om den ena pojkvännens systerson under en längre tid. De båda bögarna märker rätt snabbt att systersonen (11 år) tycker om att klä sig kvinnligt, sminka sig och att kyssa pojkar. Detta stör inte morbrorn med hans pojkvän störs av det och försöker få honom med "manlig". Ja, typ så. Filmen var långtråkig och seg. Tyckte inte alls om den fastön det var ett rätt coolt manus bakom. Bottennapp tycker jag!

Sedan kollade vi på "Little miss sunshine". Handlar om en familj där dottern vill vara med i en skönhetstävling och då bestämmer sig hela familjen för att följa med och bila genom landet. Helt utflippad filöm och jag älskar det! En komedi rätt igenom med mycket hög klass. De är så olika i familjen så att deras situation blir så jäkla komisk. Farfarn svär och knarkar, pappan är helt inne i sitt motivationsprogram, mamman försöker hålla familjen hårt, mammans bror är deprimerad och vill ta sitt liv, brodern till "Miss sunshine" har avlagt ett tysthetslöfte. Hur kul som helst! Se den!

"Natt på museet 2" var den sista filmen vi såg. den var lika tråkig och urlöjlig som den första versionen och inte alls rolig överhuvudtaget. Pinsam tycker jag att filmen är. De försökte så himla mycket att vara roliga men nej, lyckades inte, inte hos mig i alla fall. Då blir det bara pinsamt...

Nu ska jag ringa Jojo!

Inga kommentarer: