2009/11/19

Sovit gott?

God morgon!

Spänningarna i min nacke har släppt. Nu känner jag mig som vanligt igen och mitt humör är inte ilsket längre. Så är det när jag har ont, jag blir arg och frustrerad. Den ilskan och frustrationen tar jag ut på mina närmaste vilket inte är bra alls. Alla har vi någonting negativt med oss som vi måste jobba på. Det negativa med mig är att jag stödjer mig ibland alldeles för mycket på mina närmaste så som mamma och Robert. De får allt av mig och ibland även min negativa inställning och energi. Som sagt, något som jag får jobba på...

Har du sovit gott inatt? Det har jag. De varnade igår på radion och på nyheterna att det skulle vara orkan under natten. Detta stämde inte riktigt. Visst, det var stormigt som fasen men det var på kvällen och inte under natten. Sedan har jag ingenting emot att det blåser. Tvärtom, tycker att det kan vara lite spännande och mysigt. Det gäller när jag är inomhus. Vem sjutton vill vara ute när det stormar liksom?

Igår åkte jag och Robert hem till mina föräldrar. Vi köpte med oss lite lussebullar som vi smaskade på. Mamma hjälpte mig även med att skriva ett mail till uppfödaren som vi har funnit tycke för. Uppfödaren ville att vi skulle skicka iväg ett mail till henne och beskriva oss själva och ge lite fakta om olika saker. Jag blir alltid så stissig när jag ska prestera eller när jag känner press och ansvar för någonting. Som tur är hjälpte mamma mig och vi fick iväg ett rätt schysst mail. Hoppas att hon tycker om oss och låter oss köpa en av hennes valpar till hösten/vintern nästa år.

Inga kommentarer: