2009/11/21

Shame on you!

God morgon lovers!

Lördag idag. Fundera på att sticka till Sofiero eftersom det är julstämning där idag. Till min stora besvikelse kostar det 120 kronor (!!!!!) bara för att komma in och få julkänslor. Alltså, varför ska ALLT handla om pengar? Det betyder att det kostar 480 kronor (!!!!) för oss fyra att komma in. ALLT kostar. Tänka de familjerna på en sex stycken med barn över sex år (under sex=gratis). Bara för att komma in och göra något juligt med barnen blir det en summa på... 720 kronor!!!! Det är helt sick! Skamligt pris! Tycker att det är skamligt att ta betalt överhuvudtaget. Ska inte jul och julstämning vara för alla?! Även för de som skiter pengar och för de som räknar de sista mynten i slutet av varje månad. Bedrövligt. Nu är jag besviken och förbannad!

Reza åkte igår. Shit alltså.. Det var tufft tyckte jag. När Mariette sjöng till sin flickvän och när Reza sjöng för sista gången kom det faktiskt några tårar. Erik var som jag hade förutspått riktigt dålig med den första låten. Sa ju det! Mariette var bra, Mariette var riktigt bra. Älskar hennes lugn och tryggheten som hon har inom sig och i sin röst. Fasen, hade ändå velat att Tove åkte före Reza. Det svider lite faktiskt.

Robert är och spelar in i studion. Jag har precis ätit min frukost, en omelett. Tänkte snart ringa mamma och fråga om vi ska åka till skogen och gå en runda med Daizy. Tänker inte skriva lika mycket under helgen men jag kommer att skriva. Kanske en gång till idag och två gånger imorgon. Bättre det än ingenting, right?

Tills dess, må väl!

Inga kommentarer: