2009/11/18

God morgon!

Sovit gott? Det har jag. Vaknade bara typ tre gånger under nattens gång. Det kan kanske bero på den efterlängtade massagen som jag fick igårkväll av Robert? Eller för att jag följde med mamma til släktforskarkursen och därmed kopplade mina tankar till något annat än min livssituation och hunduppfödare. De tre timmarna som vi var där gick snabbt som sören. Vi åkte inom en mack och köpte oss varsin läkerolask och varsin julmust. Årets första julmust, jisses Amalia vad gott det var! Skulle kunna dricka julmust dygnet runt, tillochmed vakna om nätterna och dricka det. Fast det skulle nog bli dyrt i längden och jag behöver inga mer dyra vanor.

Denna morgon blåser det ute och himlen är grå. Ändå känner jag för att gå en promenad. Vad är problemet? Jag vill inte gå på en promenad ensam, speciellt inte här där jag bor. Nej tack, håller mig hellre inomhus än att gå ut ensam.

Jag kom och tänka på en sak igår. Hur kommer det sig att när du stoppar ner en minttablett eller så i en cocacola flaska (fylld med cocacola), sprutar det en lång stråle med skum rätt upp i skyn. Hur kommer det sig då att efter du har druckit några glas cocacola och sedan äter en upplösande minttablett så står det inte en stråle med skum ur munnen eller ur ett annat öppningshål på en? Hur kommer det sig att det inte blir samma reaktion i magen? Blev lite flummigt där för ett ögonblick men hoppas att du förstår min fråga. Satt och tänkte på det igår när jag drack julmust och stoppade in en läkerol efteråt. Visst, läkerol ger inte någon effekt som brustabletter gör.

Borde kanske sms:a 118100?

Inga kommentarer: