2009/11/20

skit känsla!

Åh! Blir så arg på mig själv ibland. Vi alla har ett "hmm..." inom oss. Vi alla har varningskänslor som får en att vara extra uppmärksam mot något eller någon. Mitt problem är att jag känner så mot det mesta och flesta. Mina varningssignaler sätter igång för minsta lilla.

Var ute i tvättstugan precis. När jag kollar ut genom fönstret ser jag en man i 30-40års åldern som vankar fram och tillbaka utanför tvättstugan. Han ser väldigt fundersam och lite lätt orolig ut. Han drar fingrarna genom håret lite då och då och drar händerna över ansiktet. Detta får mitt hjärta att börja bulta så in i bomben. Han ser inte sladsig ut men det är ändå någonting som får mina varningssignaler att utlösas. Tvättmaskinen är redan full men jag trycker ändå in det sista så att det blir riktigt packat just för att jag inte vill gå ut en extra gång lite senare.

HATAR att jag känner mig så här rädd och otrygg. Dörren in till tvättstugan går inte att öppna med en nyckel utan med något elektriskt skit. Det negativa med det är att dörren öppnas med brickan och är öppen i ungefär 15-20 sekunder innan den stängs. VARFÖR ÄR DET SÅ?! Jag vill kunna öppna dörren opch stänga den direkt efteråt. Finns det någon anledning till att dörren inte stängs förrän långt senare? Tro mig, när man är en tjej på 21 år och ensam vill man INTE att dörren står öppen en sådan lång tid. Speciellt inte när det händer så mycket skit på vår planet.

Hur jag än vänder och vrider på det måste jag ändå ut till tvättstugan snart.
Hoppas att han är borta då.

Inga kommentarer: