2009/11/02

Forts. från vår promenix



(Danmark i sikte)





God morgon!
Ny vecka och det känns skönt. Igår gymmade jag efter att ha haft uppehåll i tisdags och torsdags. Gymmet var nästan helt tomt och det tog en bra stund innan jag förstod varför det var så. Dagen innan, i lördags, var det halloween. Halloween=Klä ut oss och dricka oss fulla. Ahaaaa, hela Sverige var bakis igår förutom jag och min familj + pensionärerna över 70 bast.
Kom det några barn och ringde på hemma hos dig? Vi fick fönstret äggat av några trevliga små barn. För det hoppas jag att det var barn och inte vuxna människor. Robert fick världens "jag-är-så-jävla-gammal"-ångest när han skrubbade bort äggen från fönsterrutan. För några år sedan var det han som var den som äggade medans det nu är ombytta rollen, det är han som får äran att få fönstret äggat. Stackars Robert. Själv har jag aldrig äggat någon eller något, visste inte att man gjorde så förrens jag började i sjuan. Även när jag fick reda på att man gick skulle gå runder och kasta ägg på hus lockade det mig inte. Känns ganska tråkigt och onödigt faktiskt.
Men hey, "Jag ä' int bitter"

Inga kommentarer: