2009/11/05

SANNINGENS ÖGONBLICK

DETTA VISSTE DU INTE OM MIG, BEXXE
Jag har haft hårfrisyren "undercut". När jag var drygt 15 år rakade jag och min dåvarade bästa vän den tuffa hårfrisyren undercut från öra till öra. Tessan, som var min dåvarande bästa vän, hade haft denna frisyr innan och tyckte att den skulle passa mig. Jag sa inte ja i första taget utan vi bestämde oss för att spela monopol om det och den som förlorade skulle raka håret. Sagt och gjort, vi spelade monopol och jag förlorade. Håret åkte av och det var inte lite hår heller. Då var jag blond och hade hår nästan ända ner till rumpan. Tjockt och vackert var det. Men u hade vi slagit vad och jag höll mitt ord och rakade av halva mitt hår. Tessan var så snäll som också rakade sin frisyr till undercut
Direkt efter älskade jag min nya frisyr! Det gjorde dessvärre inte mamma som blev rätt besviken eftersom jag hade så fint och tjockt hår. Under ett år hade jag den frisyren och trivdes med den. Det var extra kul när människor vände sig om på stan och en del mig för nazist och gick en bra bit ifrån mig. Det var roligt när jag var 15 år men efter ett år var det inte lika roligt längre och jag började då att låta håret att växa ut igen. Där någon gång träffade jag Robert på en strandfest första gången sedan vi slutat skolan. Det var kanske undercuten som gjorde att han föll för mig då den sommarnatten på stranden? Får nog fråga honom.

Inga kommentarer: