2009/08/18

I did it

Exakt i samma sekund som jag skickade iväg mitt förra inlägg ringde min telefon, det var fotografen. Eftersom jag hade lovat mig själv (och dig) att jag skulle svara nästa gång han ringde så gjorde jag även det. Mitt hjärta bankade jätte hårt så fort jag hörde hans röst för då visste jag att det inte fanns någon återvändo. Även om jag var jätte rädd så svarade jag! Riktigt stolt är jag över mig själv.

Imorgon klockan 17.00 ska jag och fem andra modeller träffas inne i stan för att ta våra före-foton. Jag visste inte att det skulle vara så himla stort det här modellandet. Tydligen ska sex stycken frisörer i Helsingborg vara med i tidningen i något stort repotage. Nu har jag inte lite press på mig för Saxin´s skull. Undrar hur de andra modellerna ser ut. De är säkert smala, långa och har ett exotiskt ansikte allt det som jag inte har. Jag är fortfarande chockad över att jag ska modella. Hårmodell eller klädesmodell, JAG ska vara en modell för en dag.

Sjukt snygg kommer jag att vara på Jojos fest på fredag. Det är ju då jag ska stylas med hår och smink för att sedan fotas för tidningen. Vilken tur att det är på samma dag som Jojos fest för då vet jag med säkerhet att jag kommer att se bra ut.

Inga kommentarer: