2009/09/16

I love my Nintendo

Jag har kommit på en bra grej som jag kan göra nu när jag är sjuk, spela Donkey Kong. Jag fick mitt nintendo spel av min mormor när jag var typ 8-10. Super Mario och Donkey Kong har spelats många gånger när jag har varit på diverse humör. Vem behöver guitar hero egentligen när det finns gamla hederliga nintendo?

Mamma var så snäll som ringde och avbokade mitt möte idag. Det känns lite dumt att vara ute och ha mig när det finns en större risk att jag blir riktigt förkyld då. Som tur är har jag ingen feber, hosta eller förkylning och så vill jag att det ska förbli. Jag vill så himla gärna gymma imorgon men jag får helt enkelt lyssna på mig själv och min kropp och avstå. Den enda träning som jag kommer att få är i mina tummar när jag spelar nintendo. Lite träning med vmin tunga när jag suger på halstabletter också, jodå, all träning är positiv.

Hoppas att mamma hade en lärofylld och rolig stund igår på hennes kurs om hur man släktforskar. Hon ringde innan men jag låg och vilade då så jag hade ingen lust att prata. Frågan är om jag ska väga mig på fredag. Nu har jag tryckt i mig en massa frukt (som innehåller socker i sig) och halstabletter med sötningsmedel. Är det ens lönt att jag väger mig? Jo, det kommer jag att göra. Jag för ett schema och lite anteckningar varje fredag om hur veckan har gått och hur mycket jag har gått ner och andra viktiga uppgifter så även om jag inte har gått ner någonting i vikt bord ejag ändå anteckna. Är jag sjuk så är jag, finns inte mycket och göra åt det. Nästa vecka kommer jag att vara helt frisk så då får jag ta igen för det som jag missade denna vecka med träning. Det löser sig helt enkelt!

Inga kommentarer: