2009/09/15

Mrs.Anka

Halsen börjar att kännas lite bättre nu faktiskt. Tjockheten har gått ner och den känns inte lika irriterad längre. Tack mitt kamomillté med en skvätt grädde i, utan dig hade jag aldrig mått bättre.Jag har verkligen inte tid med att bli sjuk just nu, jag måste nå mitt mål till 65 kilo! Och det är innan jul. Rättare sagt tills den 18 november.

Jag har tänkt mycket på det som Anna Anka sa igår i programmet "svenska hollywoodfruar". En av kommentarerna som hon sa var att det krävs en stark kvinna för att klara av att lva hennes liv. Jag håller inte med. Tvärtom, det krävs en svag och förnekande kvinna för att leva hennes liv. Att hon sitter och inbillar sig att hon är stark och lycklig för att hennes man är en miljadär är så himla fel. Hon lever ett ytligt och ensamt liv. Det sa hon själv. Så hur kan hon då vara lycklig som hon påstår? Det går inte ihop helt enkelt. Var det bara jag som tyckte att det var sjukt deprimerande att se henne äta själv, gå på en promenad på stranden själv och att höra henne håna sin mans fans? Nej jag hade inte velat leva hennes liv. För att jag är för svag? Nej för att jag är för stark för att suga av min man varje morgon för att HAN vill det. No sir, kommer aldrig att hända!

Inga kommentarer: