2009/09/15

Jaha, tack för den..

Halsen kändes bättre men ack så fel jag hade. Efter ett tag svullnade den upp igen och det gjorde skit ont. Vad gjorde jag då? Jo, jag messade mamma och frågade om hon kunde beställa en tid åt mig på vårdcentralen. Det kunde hon.

Tjugo minuter senare satt jag inne hos läkaren och beklaga mig över min hals, hur ont den gjorde och hur lite jag ville bli sjuk. Läkaren kollade på mina mandlar och konstaterade att de var röda och svullna, men att det inte såg ut som om jag hade halsfluss. För säkerhets skull tog hon ett prov som visade negativt, jag har inte halsfluss. Det hon sa att jag ska göra är att äta mycket apelsiner, dricka kallt, vila, hålla kroppen varm och köpa något smärtstillande om jag verkligen inte står ut med smärtan i halsen. Antingen blir jag förkyld eller så blir jag inte förkyld, det beror helt och hållet på hur mitt immunförsvar är.

Så nu sitter jag här med fyra persikor (de hade inga apelsiner på preem, köpte fem persikor men den ena har jag ätit upp), en uppäten twisterglass, fisherman´s friend, smärtstillande sugtabletter, 200 kronor fattigare och med ett lite smått trumpet humör. Det var idag som jag skulle följa med mamma till Höganäs och gå en kurs i hur man släktforskar. Jag skulle bara följa med, det är mamma som ska gå kursen. Skit också! Jag är verkligen intresserad av att veta hur det går till. Pricken över i:et är att jag inte får träna på torsdag heller.

Vem ska jag åka hem till och smitta så att jag blir av med mina äckliga bakterier och blir frisk..?
I feel bad, really bad, bad in a good way.

Inga kommentarer: