2009/09/14

You Go John!

Det är olidligt spännande nu i "våra bästa år". Allting som sker med Marlena, John och Dr.North är en riktig nagelbitare! Annars brukar jag störa mig på John men nu sitter jag och hejar framför teven på honom fastän jag vet om att allt är fejk och påhitt. Hoppas att John kommer på ett sätt att avslöja Dr.North för han är ett riktigt rötägg. Men som sagt, det är endast en såpa.

Ikväll ska jag gymma. Jag känner att jag behöver ta i lite extra eftersom jag drack öl i helgen och åt en halv kebabtallrik. Nu kommer det inte att vara något festande för min del på ett antal veckor. Födelsedagar och annat är avklarat och det finns ingen bra anledning till att gå ut. Pappa fyller iofs år på lördag men då kommer jag inte att dricka någon öl, finns ingen anledning. Den halva kebabtallriken satt väldigt bra. Anledningen till att jag åt kebabtallrik var för att det var "dagen efter" och att jag var på ett riktigt kasst humör. Ingen alkohol=Ingen kebab. Bra anledning? Nej egentligen inte, jag gjorde helt enkelt ett felsteg. Det fina med det är att det går att förändra framtiden. Så nästa gång blir det varken alkohol eller kebab.

Idag ska jag ugnsteka kycklingfileér och morötter, koka broccoli och göra en smarrig sallad till middag. Jag har fått dille för att tillaga mat i ugnen. Det är gott, jag kan tillaga flera skaer samtidigt, slipper en jädra massa disk med kastruller och stekpannor, behöver inte tittas till och vända stup i kvarten och konsistensen blir riktigt bra. Allting beror såklart på om man har rätt temperatur och tillagningstid.

Inga kommentarer: