2009/09/13

Sunny sunday

Så var det söndag. Det blir en lugn söndag, ska sticka till kolonin en runda och dra upp ogräs. Det var jätte trevligt igår! Jag kände mig avslappnad och på ett bra humör under hela kvällen. Vid midnatt började mina ögon att säcka ihop hur mycket jag än försökte att hålla mig vaken och pigg. Är det någonting som inte går att tvinga fram så är det just det, att gå ifrån trött till pigg. Det brukar vara så att först är jag pigg, sedan känner jag att jag blir allt tröttare och tröttare tills jag blir så övertrött att jag blir pigg igen, när det stadiet har passerat blir jag en zombie och måste helt enkelt sova. Brukar du också vara så?

Jag lyssnade på mig själv igår och hade den leopardmönstrade tunikan på mig. Om jag ska vara helt ärlig, som jag alltid är när jag skriver, så testade jag en hel del kläder innan jag bestämde mig helt och hållet för vad jag skulle ha på mig. Det slog mig liksom, vänta det var ju så här jag INTE skulle hålla på. Vad sysslar jag med? Varför testar jag andra kläder när det är just den tunikan som jag vill ha? Då var valet väldigt enkelt, jag lyssnade på den goda istället för den onda sidan inom mig. Resultatet: Jag kände mig apsnygg hela kvällen!

Ännu en gång glömde jag att ta foto. Du kanske tror att jag ljuger men det slår mig aldrig att ta foto när jag partajar. Om jag ser en fin blomma eller något som skulle bli en snygg bild i naturen åker kameran fram med en gång, det gör jag utan att ens tänka. När jag är med vänner och ska gå ut så slår det mig aldrig vilket är sjukt tråkigt! Alla minnen är bra minnen. Även de dåliga minnena är bra minnen eftersom då kan man utvecklas till en bättre människa och i många fall ta lärdom av minnet som var negativt. Förstår du vad jag menar? Håller du med? Det är av erfarenheterna du lär dig, minnena, både de positiva och negativa.

Alexandra: Tack för kommentaren! Det är kul att få veta vad du/ni tänker och tycker om det som jag skriver. Jag önskar dig en fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer: