2009/09/08

TISdag

God morgon!

Nu har jag precis ätit frukost, stekt bacon och ägg. Vatten har aldrig varit någonting som jag har tyckt om. Anledningen till det är att när jag gick i sexårsgruppen var det en snorig unge som drack vatten ur en plastmugg, detta tyckte jag då var det äckligaste jag hade sett någonsin. Varje gång under flera år när jag drack vatten kom den bilden fram på den snoriga ungen vilket fick min mage att vändas av illamående. Även nu, 15 år senare, kan den bilden dyka upp när jag dricker vatten men då tvingar jag helt enkelt i mig vattnet. Någonting som verkligen hjälper om man inte är så glad för vattensmaken (ja, vatten smakar...) är att hälla i några droppar citronsaft. Gott och bra med en massa c-vitaminer!

Min förlovningsring börjar att bli lite lös runt mitt finger. Det kan vara så att jag inbillar mig eftersom jag hoppas att jag har gått ner något tills på fredag då jag ska väga mig, eller så är bara mina händer kalla helt enkelt och då "krymper" fingrarna ju. Jaja, vi får väl se på fredag om jag hade rätt eller inte att jag har gått ner i vikt. Anledningen till att jag tjatar om min viktnedgång är för att jag är så otroligt pepp! Sedan är det roligt att väga sig de första veckorna eftersom det är då så man går ner i vikt som mest, vatten och sådant som försvinner ur kroppen. De säger att muskler väger mer än fett, så vem vet, jag kanske inte går ner så mycket i vikt eftersom fettet omvandlas till muskler och muskler väger mer ju. Tänk så går jag upp i vikt! Nä fy sjutton då kommer jag att sluta gymma.

Gissa vad jag hittade igår typ tio minuter innan jag stack till gymmet? MIN PINCETT! Kändes lite sisådär när det endast var tio minuter kvar och jag inte hann att färga och noppa ögonbrynen. Det ska jag göra nu istället! Först borsta bissingarna.

Inga kommentarer: