2009/09/11

Älska dig själv

Detta inlägg skriver jag 1,7 kg lättare.

Hela veckan har gått oförskämt bra med GI och träningen. GI är någonting som ALLA kan göra och faktiskt lyckas att gå ner i vikt med. Att äta mycket protein som ägg, keso, ost, kött och mycket BRA fett som riktig margarin, bacon, grädde är inte plågsamt överhuvudtaget. Det enda som jag undviker är pasta, ris, potatis och produkter som innehåller mycket socker och på det sättet går jag ner i vikt. Det finns mycket i mitt liv som jag inte kan kontrollera som IBS, panikångestattackerna och mina fobier många gånger men det som jag kan kontrollera är vad jag äter och min träning. Det känns bra att jag har kontroll över vad jag äter, att ha kontroll överhuvudtaget, eftersom det finns så mycket annat som jag inte kan styra över.

Denna förmiddag har jag slappar framför teven, suttit vid datorn, pratat med mamma och målat mina naglar svarta. Imorgon ska ju jag, Josse och hennes systers dotter gå ut och se när Bulletrain spelar. Jag har tänkt mycket på om jag kan ha den leopardmönstrade tunikan (eller vad sjutton det är för något) och kom tillslut fram till att det kan jag visste. När jag hade på mig den för två veckor sedan kände jag mig snygg och fin i den. Varför tänker jag vad andra personer tycker och tänker när det enda som räknas är hur jag mår i den? Det är fullständigt löjligt! Alla skulle må bättre av att skita i vad andra tycker och tänker och istället fokusera på vad som får en själv att må bra. Mår du bra av att ha svart läppstift? Ha det då! Känner du dig snygg i dina Kalle Anka tröjor? Ja du förstår vart jag vill komma någonstans. Lättare sagt än gjort? Testa själv..


This is a free country, or is it?

1 kommentar:

Alexandra sa...

Du har rätt. För hur fan man än gör är det fel i vissas ögon ändå. Var dig själv. Ha en fortsatt trevlig helg.