2009/11/22

Hände igår då?

God morgon!

Söndag idag och det regnar igen. Igår var det uppehåll och vädret var fint med en skinande sol. Mamma, jag och Daizy passade på att gå en runda i pålsjöskog och det märktes på Daizy att hon inte var van att gå där. Nosen har nog aldrig sniffat och flängt runder så mycket tidigare som då.

Robert spelade in igår och enligt honom var det en effektiv dag i studion. Han har precis åkt iväg till studion idág igen för att lägga sången. NU är det hans tur att prestera och det tar han på ett väldigt stort allvar. Från det att han vaknade tills han stack har han sjungit i olika stämmor och varit allmänt irriterande. Jag fick riktigt bita ihop för att inte bli irriterad och skrika åt honom att vara tyst eller något. Nu är det lugnt och tyst igen. Bara tv-ljudet och knappandet på tagentbordet som hörs. Skönt.

Igår hände inte så mycket. Var som sagt i skogen och Daizy passade på att bli så smutsig som möjligt. Varför inte springa i lerhögar och vattenpölar när de finns liksom. När vi kom hem till mina föräldrar badade jag henne och borstade hennes päls. Hela familjen ville känna och mysa med henne eftersom hon luktade så gott och var så len och mjuk. Det vill vi såklart annars också även när hon inte är allt för ren! Daizy tycker inte om att bada så värst mycket. Hon gnyr och gör olika ljud ifrån sig ALLT för att hon ska visa sitt misstycke. Hon är ändå snäll när jag badar henne. Hon står still och krånglar inte. Det är bara alla dessa ljud hon gör ifrån sig av någon anledning som visar att hon inte är helt tillfredställd med situationen. Hon älskar däremot att bli fönad! Då åker hennes öron bakåt och jag ser riktigt att hon myser och ibland har hon även somnat. Sedan åker borsten fram och då vänder alltihop igen...

På kvällen kollade vi på "AFV" och käkade mat från Burger King. ALDRIG MER! Äckligt, torrt och intetsägande. Jaja, vi var hungriga och hade gratiskuponger eftersom förra gången vi beställde mat därifrån glömde de en hel meny så Robert ringde och klagade så de skickade hem gratiskuponger som kompensation. Hur som helst, ALDRIG mer Burger King.

Idag ska jag försöka komma iväg till gymmet. Ska kanske följa med mamma till hennes jobb eftersom hon behöver fixa lite grejer tills imorgon. Tycker så synd om henne. De har perioder på jobbet då det är mega stressigt och det är ofta då hon måste jobba över eller jobba under helgerna också. Humöret, orken och energin är väldigt låg just i dessa perioderna så det jag försöker göra är att vara en mindre börda för mamma. Hoppas att det blir lugnt innan jul!

Inga kommentarer: