2009/12/18

Freeeedag!

Trädet utanför köksfönstret. Togs igårkväll.

Visst är det vackert?

MYCKET snö!


God förmiddag!

Det blev inte så mycket bloggande igår. Jojo kom som sagt på besök. Vi gick först till Ica och köpte Polly som jag var så sugen på och efter det kollade vi på "Bridget Jones dagbok". Till Jojos stora förvåning berättade jag att jag aldrig har sett den filmen. Varken den första eller den andra, för det finns väl två? Vi kollade på den första filmen i alla fall. Helt okej film.

Stackars Robert som endast hade sovit två timmar på två dygn. När han kom hem till mina föräldrar efter jobbet slocknade han med en gång i mammas säng och sov i fyra timmar. Förra gången som han var iväg och spelade och endast hade soviti tre timmar föreslog jag till honom att han endast skulle jobba till 12 dagen efter och sedan åka hem och sova. Svaret blev att om jag kan spela då kan jag jobba. Jag har en duktig karl jag!

Det är så fint ute med snön. Jag känner mig lite oförberedd faktiskt eftersom jag varken har en mössa eller halsduk. Vantar har jag men det är huvudet som jag fryser om. Daizy tycker också om snön. Hon far fram med nosen i snön som en gris och plöjer undan allt som kommer i hennes väg. Hon har lite problem med bajsandet. Hon är van att bajsa i högt gräs och gör aldrig ifrån sig på bar mark. Nu finns det inget högt gräs någonstans och hon är helt stressad över situationen. Jag försöker få henne till att slappna av och bajsa även när det inte är högt gräs. Stackars Daizy.

Idag tänkte jag göra ett varmt fotbad åt mina stackars fötter. Det är lätt att kroppen blir torr och frasig nu under vinterhalvåret och då krävs det lite extra omvårdnad med lotions och dylikt. Mina läppar är jätte torra men snygga som sören. Så det så.

Nehe nu ska jag ta det där fotbadet. Ha en bra dag!

Inga kommentarer: