2009/06/11

"Det regnar här i Stockh..HELSINGBORG idag"

... men lika glad är Daizy för det!

Nu har jag och mammsen suttit med min blogg i drygt 3 timmar. Vi båda är lika oförstående när det kommer till inställningar osv, men vill man så måste man.

I dagens program av ghetto-chica Tyra handlade det om personer som är beroende av internet. Flera av tjejerna (tydligen finns det inga män..?) hade mist sin partner och ibland släkt och familjemedlemmar, pågrund av deras besatthet av internet. En av tjejerna satt MINST 14 timmar om dygnet framför internet och skapade mangafigurer. Hade hon det som ett jobb? Nej, det var bara hennes hobby. Skola och jobb hade gått åt pipsvängen pågrund av hennes beroende.

Det fick mig att börja fundera över om jag har någon form av beroende. Jag kom fram till att jag är beroende av min familj, nikotin, kärlek och bekräftelse. Man kan vara beroende både på gott och ont. Mat, vatten och värme är livsnödvändigt och det är man beroende av. Vi alla har något eller någonting som vi är beroende av. Det är när man börjar missbruka som det blir problem. Vad som är ett missbruk kan vi ta en annan gång.

Vad är du beroende av?

Inga kommentarer: