2009/06/13

Härlig morgon.. i tio sekunder


Hej och hallå!


I morse vaknade jag klockan 08.00 och kände mig harmonisk. Det är väldigt ovanligt att jag vaknar på ett lugnt och stillsamt sätt, oftast vaknar jag med ett ryck halvsittandes upp i sängen. Denna morgonen var det inte så. Jag tittade ut mellan rullgardinens ljusglimtar och var helt övertygad om att det snöade ute. Det var alldeles vitt och det slog mig aldrig att det bara var solens ljusstrålar.
I ungefär tio sekunder var lyckan gjord. Jag låg och tänkte att det bara var några dagar kvar fram till julafton och att jag borde julbaka idag. I ungefär tio sekunder var jag bensäker på att det snart var julafton och att det snöade ute. Glädjen försvann i samma sekund då jag påmindes om studentfirandet igår och det är ju inte kring jul, fan, det är fortfarande sommar...

1 kommentar:

LA GATA DEL BARRIO FINO sa...

Du är fan ta mig alltid uppe med tuppen din jävel. Jo klart vi ses efter sthlm men vi kan ses innan oxå om du vill. Jag lär va rastlös i helgen ty :D