2009/06/10

Hobby kom över mig!

Hobby. Det är ett roligt ord. Ho-bby, h-obby, göra ett namnbyte kanske? Nej, så kommer fallet inte att bli. Satt här och tänkte på hobbys som människor har. Det kan vara att rida, måla, sporta, sjunga, spela intrument, pyssla osv. Jag har fan ingen hobby överhuvudtaget! Det finns saker som jag tycker om att göra, men inte är det min hobby för det.

Jag vill ha något speciellt. Något som gör mig glad och avslappnad. Något som jag kan tänka "Ja, detta älskar jag. Detta skulle jag kunna göra dag ut och dag in". För det är väl så man känner när man har en hobby? Bara själva det att man har något specifikt att säga då folk frågar vad man tycker om att göra. Jag blir som nollställd när någon frågar det. Klart att man tycker om mycket. Brinner jag för något? Nej. Tycker att det känns så himla likgiltigt och säga att man tycker om att festa, shoppa och hänga med kompisarna. Vem gör nu inte det då?

Får tänka ut något bra. Något som känns som JAG. Låt mig BRINNA!!!

Inga kommentarer: