2009/06/13

svensson svensson

Om det är någonting som jag vet med säkerhet så är det att jag vill leva ett såkallat "svenssonliv". Det stämmer med allt vad det innebär som ungar, villa, familjebil, hund, middag klockan 18.00 och åka till "skara sommarland" var sommar. Precis som det ska vara i ett svenssonliv.

Att skapa en familj betyder mer för mig än att ha en jobbkarriär. Om vi leker med tanken att jag antingen fick välja mellan ett skit bra jobb men att jag då inte skulle ha tid med en familj, eller att ha en familj men då inte ha tid med något höjdar jobb. Mitt val är enkelt, familj såklart. Jag vet många som har satt familjelivet åt sidan för att istället göra jobbkarriär. Många av deras kommentarer kan låta "Nej jag har inte tid att skaffa barn och så, jobbet skulle ta stryk av det". Det är upp till var och en vad man vill göra av sitt liv. Mitt liv vill jag iallafall ska vara ett riktigt "svenssonliv".


Hur vill du leva ditt liv?

Inga kommentarer: