2009/06/10

Vill du ha en kyss?

OHNO!

Sedan i lördags har jag varit sinnessjukt sugen på pastasallad med MASSOR av vitlökssås. Så vad gjorde jag idag? Jo, jag tillagade såklart en utsökt pastasallad. Som jag nämde innan var jag enormt sugen på just vitlökssås så jag tog fyra vitlöksklyftor och var jäkligt nöjd med det. Nu ska det bli vitlökssås för hela slanten, tänkte jag och pressade för fulla krafter ner vitlöken. Jag dränkte, nu menar jag riktigt dränkte, min stora portion med pastasallad med massor av sås. GOTT, tänkte jag. Ivrigt förde jag gafflen mot munnens gap, nöjd som jag var. Ungefär 2 sekunder efter att jag hade fått in maten i munnen åkte den fort ut. FY FAN MED VITLÖK DET SMAKADE!!! Min glada ivrighet omvändes snabbt till ett stort missnöje.

Kan man då ha för mycket vitlök? Innan jag tog den tuggan så trodde jag inte det. Vitlök is the shit. Hur sjutton kan man tycka att vitlökssåsen som SKA smaka vitlök helt plötsligt smakar FÖR MYCKET vitlök? Jag vet att så kan fallet vara. Jag lyckades och det med bravur.

Nu blir det till att tugga mycket Extra gum...

Inga kommentarer: