2009/08/31

Höststäda?

Jag känner en stark längtan efter att komma till kolonin och höststäda. Klippa gräset, klippa häcken, rensa i rabatterna och mycket mer. Ska kanske sticka dit på onsdag och börja med att klippa gräset så har jag börjat någonstans, för det är det som varenda människa måste göra, att börja någonstans. Har jag bara börjat är det andra enkelt. Jag kan börja med att höststäda här hemma..

På fredag ska jag på begravning med pappa och Robert. Det ska bli kul att träffa släkten igen efter ett antal år. Det är så det är på pappas sida, vi träffas 5-10 år emellan var gång på antingen kalas eller på begavningar. Det var 5-6 år sedan jag träffade mina kusiner på pappas sida. En del kusiner är ännu längre sedan jag träffade dem. Farmor träffar jag oftare som tur är. Roberts släkt är helt galna! De har varje år släktträff, kusinträff, påskträff, julträff, midsommarträff och fler träffar som jag inte har koll på. Jag är inte riktigt van vid det så iband tycker jag att det känns jobbigt med alla dessa träffar hit och dit. Egentligen önskar nog att min släkt på pappas sida också kunde träffas mer och det är därför som jag finner det jobbigt med Roberts släkt.

Inga kommentarer: