2009/09/03

Torsdag

Godmorgon!

Igår kom jag och mamma fram till Landskrona klockan 15.00 och åkte därifrån 16.45. Mamma skjutsade hem mig till Jojo och vi kollade på filmen "hollywood gigolo", gamla avsnitt av "the hills", simpsons och "Hogan knows best". En riktig tjej kväll alltså, fattades bara spa-behandling.

Igår bestämde jag mig för att jag ska gå ner runt sju-åtta kilo tills den 18 november. Varför just den 18 november..? Det får du läsa om då! Jag tänkte skriva lite om hur jag kommer att gå till väga för att gå ner i vikt PÅ ETT HÄLSOSAMT SÄTT. Såklart handlar det om mat, motion och inställning. Det jag menar med inställning är att om man vill gå ner i vikt kan man inte ha en negativ iställning så som "åååh vad tråkigt, jag får inte äta något godis" och "jag kommer aldrig att gå ner i vikt". Har man en negativ tanke om själva viktnedgången är det såp mycket enklare att ta den där godisbiten, hitta på en dålig ursäkt till varför man inte ska gå den där rundan osv.

Mat då? Jag har studerat ämnet länge och har kommit fram till att GI verkar vara det mest hälsosamma som ger resultat och som inte smakar bajs. Att äta och sedan gå ner i vikt låter som en bra idé. Jag har testat GI i tre månader förutom för att se om min mage blev bättre då, det blev den inte men jag märkte att jag gick ner i vikt under tiden.

Du får gärna fråga vad jag äter till frukost eller middag osv. Onödigt att jag skriver vad jag äter om du inte är intresserad.

Så schemat ser ut så här: GI mat varje dag var tredje timme, gå en bit varje dag (har ingen betydelse hur långt, bara jag går överhuvudtaget), gymma två/tre gånger i veckan och slappna av så kommer kilona att försvinna. Hur kan jag veta detta? Jo, för jag tror på det och tänker ge allt fram tills den 18 november.

En gång i veckan tänker jag att väga mig och det kommer att bli på fredags morgonen. IDAG BÖRJAR JAG, VÄNTA INTE EN EXTRA DAG ELLER TILLS DET BLIR MÅNDAG, BÖRJA IDAG!
Du kommer självklart att få följa min väg -7 till 8 kilo lättare här på min blogg.
Om du har någon fråga eller vill gå ner i vikt tillsammans med mig, skriv då till mig så kan vi kanske peppa varandra.

Inga kommentarer: