2009/09/29

Give me fat! (good fat)

Långsamma kolhydrater is the shit!

Det känns as bra att äta tills jag blir mätt och att vara mätt i tre timmar innan jag äter igen. Hur många gånger har det inte hänt att man trycker i sig en fet mcfeast (+meny såklart) men känner sig hungrig igen efter en timme? Det har hänt mig jätte många gånger. Man går från att vara proppmätt till att bli hungrig igen efter en kort tid. Tacka sören för bra fett! Alla dessa år av olika bantningsmedel, så himla trött på det. Du förresten, jag bantar inte, jag har bara ändrat min livsstil.

Lista på vad som har förändrats medans jag har ätit GI-mat:
  • Minskat sockersug
  • Större mättnadskänsla
  • Mer energi
  • Viktminskning
  • Magen har blivit mycket bättre, inte lika orolig längre
  • Maten smakar mycket bättre nu, smakläkarna är bättre
  • Mitt tänkande gällande mat och onyttigt snacks

Det låter väldigt kliché men det är verkligen sant. Har jag då slutat att äta ALLT som är onyttigt. Nej det har jag inte om helgerna. Då äter jag gärna en chokladkaka eller lite lakrits, kanske en bit pizza också men det är okej. Det handlar om att sätta upp sina egna mål och vad man känner att man själv klarar av att avstå ifrån, inte vad en diet säger.

Nu längtar jag tills ikväll då jag ska svettas röven av mig på gymmet! Jag ska allt visa mig själv och de anabola sprängdfyllda "muskel"knuttarna där nere att jag minsann också kan. Okej Annika och pappa tar inga konstiga sprutor och så, men alla andra. Borde ta foto och visa dig?

Inga kommentarer: