2009/10/02

Idol igår var... hemsk!

God morgon!

Back on track again. I onsdags var jag hemma hos Jojo och sov över där tills igår. MYCKET trevligt. Det var länge sedan jag kunde slappna av hemma hos henne eftersom det alltid är tidsbrist inblandat. Nu kunde vi koppla av, ladda ner filmer OLAGLIGT och glo igenom dem. Först kollade vi på en norsk film som heter "Yatzy", sjukt dålig film. Jojo och jag satt hela tiden och fällde kommentarer så som "va?" "vänta, vad hände nu?", vi fattade nada. Den andra filmen vi laddade ner och kollade på var "Lilja 4-ever", riktigt bra film alltså. Den är relativt gammal och alla andra i Sverige har sett den förutom jag kändes det som så jag var tvungen att se den. Det var speciellt en scen som jag inte kunde kolla på. Hela mitt inre vred sig och jag äcklades något otroligt så då gick jag och hämtade vatten istället för att kolla på det. Det enda som hade velat se mer av är när Lilja är i Sverige och tvingas att sälja sig. Inte själva mer scener då hon blir tvingad till sex utan kanske lite mer försök för att komma därifrån och hennes tankar medans hon upplever denna äckliga situation. Filmen utspelade sig väldigt mycket när hon var i Ryssland, alltså bakgrunden till varför hon kom till Sverige. Annars var den otroligt bra!

Såg du idol igår? Det mesta var otroligt pinsamt att kolla på förutom Rezas (eller hur hennes namn stavas) framträdande och sång. Jisses vad bra hon är! De andra var bara pinsamt, mycket pinsamt. Det första framträdandet klarade jag inte av att se så jag gick därifrån. Sedan var det Reza och hon var jätte duktig. Efter det var det nog wailarn (Carolina) som sjöng, det lät fatiskt inte helt tokigt men jag tycker ändå inte om hennes "sång", utseénde och personlighet. Det absolut värsta framträdandet går till... *trumvirvel*... Camilla! PINSAMT TJEJEN! Ibörjan lät det riktigt bra även om jag tyckte att det var ett tråkigt låtval, i mitten av låten brast allting. Jag och min familj satt med hakorna i golvet av häpnad när hon helt plötsligt förvandlade en sjukt fin ballad till en jäkla käck schlagerlåt. HUR TÄNKTE DU DÄR CAMILLA? Det var nästintill att jag började att gråta så hemskt jag tyckte att det var. Grattis Camilla, du har gjort den SÄMSTA versionen av "My heart will go on". Celine lär vilja strypa dig efter det framträdandet. Så har vi Tove. Vad är det med den tjejen egentligen?! Juryn avgudar henne, mamma tycker att hon är as bra men jag kan verkligen inte se vad som är bra med varken hennes röst eller hennes framträdande. Slutpratat om henne.

Kvällens höjdpunkt: Camilla gör bort sig som fasen. Alltså, det var bara så klockrent. Hur sjutton kunde hon höra fel? Carolina hörde inte fel. Trodde hon verkligen att hon skulle gå vidare efter det usla framförandet? Sveriges befolkning tycker synd om henne, jag är skadeglad och njuter enormt. Hon hör inte hemma som en Idol, kanske som en artist som uppträdet på Bingolotto med Thorleifs eller något.

Inga kommentarer: