2009/09/30

Nämen hallå ja!

Godmorgon!

Först vill jag prata om gårdagens idol deltagare. Mariette och Erika gick vidare och var favoriterna. Nu är det så här att Erika ALDRIG hade gått vidare om Clara inte hade valt en pisstråkig låt att sjunga som hon tyvärr gjorde. Att välja som första låt "release me" när allt står på spel och hon har en Bonnie Tyler-röst är bara mega korkat och det fick jag se igår på resultatet. Hade hon valt t.ex valt en Bonnie Tyler låt hade hon utan problem gått vidare med en gång.

Okej, ingen idé att dölja längre, vem SJUTTON ringde in och röstade på Erika...?! Under hennes framträdande satt jag och gäspade konstant för hennes framträdande var så himla tråkig. Hon har bevisat innan att hon kan sjunga, nu då? Kom med något nytt? Nej fy fan säger jag bara. I idol har hon ingenting att göra. Skicka in henne på "små stjärnorna" för det där där hon hör hemma.

Jag tycker att Mariette och Clara skulle gå vidare. Clara valde fel låt men jag vet hur hennes röst är och vilken utstrålning hon KAN ha på scen. Mariette är väl ingenting och diskutera? Hon var bäst och piskade de andra överlägset. Hon är solklar helt enkelt.

Idag ska jag hem till Jojo, min älskade och bästa vän. Eller nja, hon får dela första plats med mamma, pappa, Robert och Daizy, rätt ska vara rätt. Det kommer att bli skojsig! Hennes mamma är ju bortrest så vi kan göra vad vi än känner för. Okej det gör vi annars också, men ändå.

Nu ska jag äta mitt kokta ägg och mina rivna morötter till frukost. MUMS!

Inga kommentarer: