2009/10/02

Hur det kommer sig att jag har så fint hår:

Först schamponerar jag in mitt hår med Tigi´s "Dumb blonde" schampot som är as bra för vi som har färgat hår. Det räcker med en klick stor som en krona eftersom schampot är jätte koncentrerat till skilllnad från schampot som de säljer på ICA och man måste ta en hel näve full. Efter det sköljer jag ur håret noggrant i ljummet vatten, det är bättre att ha för kallt än för varmt när det handlar om hår. Därefter tar jag två klickar av Tigi´s "Dumb blonde" balsamet och gojsar in i håret. Kom ihåg, har du fettigt hår ska du absolut inte ta i hårbotten! Balsamet låter jag sitta i medans jag tvättar kroppen, kanske sjunger en sång också eftersom det är bättre ju längre balsamet får sitta i. Noggrant sköljer jag ur balsamet så att ingenting finns kvar i håret. Redo för nästa steg!

Fönar du ditt hår och/eller plattar det? ANVÄND DÅ NÅGON TYP AV SKYDDANDE PRODUKT MOT VÄRMEN! Min absoluta favorit är "Extreme" från Redken. En jätte bra produkt som skyddar håret från att brytas av och även skyddar håret från värmen. Denna produkt ska du ha i handdukstorkat hår.

Näst sista grejen nu då för att få ett fint hår! Jag fönar mitt hår på låg-medel värme uppefrån och inte underifrån, håret kan lätt bli frissigt då. Jag fönar alltid mitt hår tills jag känner att det nästan är torrt, bara lite fuktigt alltså. Då låter jag håret självtorka och när håret är snustorrt plattar jag det med OBH Nordica´s plattång. Använd gärna en kam eller en mindre borste, det underlättar och håret blir bättre plattat då.

Till sist sprutar jag några gånger över hela håret med "Soft style, The Shine" av Paul Mitchell. Ett jätte bra glansspray som INTE ska överarbetas!
Nu känner jag mig fräsch och snygg!

Inga kommentarer: