2009/10/02

Tänker på dig, unga mamma.

Förresten: Tove borde satsa på en tanställning istället för på en Idol-karriär. Nu har jag sagt det.

Frukosten idag är en smoothie med hallon och yoghurt. Jätte gott och nyttigt! Ett tips är att skippa sockret i smoothien, det går faktiskt att äta/dricka smoothie utan socker. Istället för att lägga till några teskedar med socker kan man ta en lite sötare frukt så att drinken inte blir allt för sur om du gör en smoothie av t.ex hallon.

Fredag idag oh jag har vägt mig. Vågen står på noll så jag står kvar där jag stod förra fredagen. Det gör ingenting, så länge den inte visar plus så är det lugnt. Igår var jag på gymmet fastän jag inte kände för det och hade sjukt ont i magen. Det är pluspoäng i vardagen det!

Anledningen till att jag hade ont i magen var för att jag och Jojo läste nyheterna om den 20-åriga småbarnsmamman här i Helsingborg, som under fyra långa dagar var inlåst med två män i 30 års åldern i hennes egen lägenhet och blev våldtagen flera gånger om och misshandlad med knytnävar och tillhygge. Det stod i nyheterna att hon var bekant med den ena mannen men den andra var hon helt obekant med. VAD ÄR DET FÖR SJUKA MÄNNISKOR SOM KAN GÖRA SÅ HÄR MOT EN ANNAN MEDMÄNNISKA?! Alltså, tänker dem överhuvutaget? Jag förstår inte och jag tror faktiskt inte att det går att förklara varför en del människor gör såhär. Vill jag veta? Nej, skjut dessa människor istället.

Offret, den unga mamman, finns i mina tankar och jag önskar henne trygghet och ork. Egenltigen vill jag bra krama henne, hålla om henne och få henne att känna sig trygg. Jag känner inte offret (tror jag) men jag vill ändå hjälpa henne. Hoppas att hon har bra vänner och en familj som kan hjlpa henne igenom traumat.

En positiv nyhet är att en serievåldtäktman i Malmö under veckan har blivit anhållen! FY FAN VAD JAG ÄR LYCKLIG!

Inga kommentarer: