2009/10/09

Antidepressiva är BAJS!

Hej korvusar! (som Natacha Peyre oftast skriver i sin blogg)

Fredag idag och jag har vägt mig precis som jag gör varenda fredag. Goda nyheter: Jag har gått ner ytterligare 0,6 kilo denna vecka. Alltså nu tar jag det här från början. Den första veckan gick jag ner 1,7 kilo och var jätte glad. Veckan efter det (på tisdagen) blev jag sjuk och var sjuk i två veckor och gick då upp de 1,7 kilona som jag hade gått ner. Nu har jag gått ner drygt ett halvt kilo igen. Komplicerat? Att vara sjuk bara förstör. Jag räknar faktiskt inte med den första veckan utan jag räknar från veckan efter jag hade blivit frisk igen.

Nu lämnar vi det! Ikväll är det Idol. Ska bli sjukt kul att se när Camilla gör bort sig, jag lovar dig att jag kommer att hånskratta hemma i soffan i tryggt förvar. Nu under veckan har hon tydligen ätit några piller som har gjort att hon har kunnat sova. Det är någonting med piller som jag inte tycker om. Det är samma sak med alla dessa deprimerade människor som trycker i sig ångestdämpande medel som antidepressiva och lever i någon fejkad "jag lovar att jag mår bra"-värld. Det är jätte bra för de människorna som tar antidepressiva och samtidigt får hjälp av en psykolog eller något, men de som käkar en jäkla massa piller utan att egentligen ta tag i problemet/problemen lurar bara sig själva. Det finns alltid åtminstonde en anledning till varför en människa är deprimerad, ta tag i det istället för att försöka dämpa ångesten som pillrerna gör för ett litet tag. När personen slutar med pillrerna finns problemen bara kvar där. Det kommer även att slå ifrån ännu starkare!

Min psykolog försökte tvinga på mig sådanna skit tabletter, i helvete heller sa jag, aldrig i mitt liv att jag tänker proppa i mig en massa piller som bara dämpar min ångest men alltid ändå finns kvar under ytan. Nej, jag kan ta mig ut ur den här kampen utan några droger tack..

Det är såklart inte så här för ALLA. Jag tror att det beror på hur mycket (eller svår) ångest/depression man känner. Ändå, försök att undvika piller. Kroppen är gjord för att kunna hela och läka sig själv. Tro mer på dig själv än på några piller helt enkelt.

Inga kommentarer: