2009/10/06

Föda barn

Alltså jag tycker om barn och vill själv ha egna en vacker dag. Det finns ett problem... Jag är LIVRÄDD för själva graviditeten och förlossningen. Tänk så blir jag deprimerad under graviditeten och ångrar alltihop. Tänka dig att gå i nio månader och se magen växa och må sämre allt mer som den växer. Sedan ska vi inte snacka om själva förlossningen liksom! Det är så mycket som kan gå gaet. Hur ont gör det? Vilken typ av smärta är det? Varenda person som jag har frågat säger bara "det gör ont men det är värt det". JAG SKITER I OM DET ÄR VÄRT DET ELLER INTE JAG VILL VETA HUR ONT DET GÖR!!! Liksom, det är inte så att jag kan ta två alvedon, lägga mig ner en halvtimme och sedan må bra igen som jag annars brukar göra. Enda alternativtet till att bli av med smärtan är att trycka ut monstret genom en liten öppning mellan benen. Tänk så klarar jag inte av smärtan och svimmar? Jag har mått dåligt och haft smärtor de senaste åren och jag orkar verkligen inte ha ont mer. Tänk så hinner de inte ge mig epidural?! Då är det kört, då dör jag.

Surrogatmamma kanske...?

Inga kommentarer: