2009/10/05

Helgen som gått

Robert och jag har precis kollat på "Bandits" med bl.a Bruce Willis. Lite små töntig film som handlar om två bankrånare som då rånar banker. Helt okej film faktiskt! Robert känner sig fortfarande sjuk så jag fixade ett bad till honom med badsalt. Först var han väldigt skeptisk till badsalt men nu verkar det som om han tycker om det faktiskt.

Kycklingen står inne i ugnen och gottar till sig, nu är det bara riset och salladen som ska göras. Det blir inget ris för min del utan kokt blomkål istället. GI bra och vänligt för kroppen!

Vad hittade jag på under helgen då? I fredags var jag hemma hos mina föräldrar som vanligt, kollade på Idol och på en dokumentär om Elvis. I lördags hjälpte jag mamma med släktforskningen och slappade sedan resten av dagen. På kvällen käkade vi kina mat och kollade på Körslaget. Inte det roligaste att kolla på men det finns ingenting annat om lördagarna att kolla på? Igår fixade jag lite här hemma, städade och så. Jag kände ungefär 0,00001% att sticka till gymmet men guess what, jag stack dit ändå. Efter gymmet köpte jag och Robert lite snacks, han köpte chips och jag Polly. I LOVE POLLY! Vi kollade på alla tre filmerna av "The bourne ultimatum" och bara allmänt myste.

I fredags lagade jag en AS god gryta, höstgryta enligt mig, som jag tänkte berätta receptet på lite senare. Eller recept och recept jag tänker i alla fall berätta vad jag valde att ha i. Jag använde en hemlig ingrediens som inte är självklar för alla att använda i matlagning.. Nu ska jag återgå till mitt matlagande!

Inga kommentarer: