2009/10/05

Idol i fredags

I morse vaknade jag med en överraskning brevid mig. Robert låg där. Först trodde jag att klockan var typ 05.00 eftersom han inte hade åkt till jobbet men när jag kollade på klockan visade den 08.30. I ren och skär panik väckte jag Robert och skrek hur mycket klockan var, svaret jag fick var att han kände sig sjuk och sedan somnade han om igen. Jahapp, denna måndag kommer jag inte vara ensam hemma som jag annars är om vardagarna, mysko.

Idol i fredags! Kollade du? Jag och familjen satt bänkade framför teven som vanligt när det är Idol. Du vet nog vad jag tycker om röstningen... HUR SJUTTON TÄNKTE DET SVENSKA FOLKET NÄR DE RÖSTADE VIDARE CAMILLA?! Det som chockar mig ännu mer är att juryn gav henne ett wildcard när de vet om att hon är schlager och alltid kommer att vara schlager. Det var lika pinsamt att höra henne såga den fina balladen "Halleluja" som när hon sågade "My heart will go on". Någonstans tänkte jag att hon kanske skulle skärpa sig och inte göra om låten men oj så fel jag hade.

Sedan tycker jag att det var fel av juryn att ge henne ett wildcard, hon sjöng låten med schlager influenser och sedan klagade juryn över det. Hallå? De visste att hon är en schlager tjej! Varför ge henne en till chans när hon redan har fått så många och misslyckats och sedan klaga på henne att hon är för mycket schlager?

Att svenska folket röstade vidare Camilla och gav Jon kalla handen är jag MYCKET chockad över. Det var fel att Jon åkte ut eftersom han verkligen inte var sämst och förtjänade inte att vara den första som åkte hem.

Om du röstade på Camilla: WHYYYYYYY?!

Inga kommentarer: