2009/10/22

Cystor=Kan bli cancer?

Sitter just nu med färg på mina ögonbryn. Såg mig i spegeln innan och såg att mina ögonbryn var ljus bruna medans mitt hår är svart. Snyggt! Inte direkt... Nu gör jag något åt det i all fall.

Snart dags att sticka ner till gymmet. Känner mig inte så taggad idag som jag brukar vara. Har varit en hel del problem med magen och maten har jag inte skött så jätte bra. Har ingen lust att prestera helt enkelt. MEN pappa kommer vare sig jag vill eller inte och hämtar mig om drygt en timme så det är bara att asa ner röven och kämpa så gått det går.

Det gick bra idag på Roberts läkarundersökning. De hittade två cystor men de var inte större än en millimeter och ingen fara för kroppen så det kommer inte att göras något åt det. Kan inte så jätte mycket om cystor men det finns väl cystor som man kan ha som inte gör någon skada och så finns det cystor som först inte gör någon skada men som sedan kan utforma sig till cancer? Eller är jag helt ute och cyklar? Finns både bra och dåliga cystor helt enkelt, någon som vet?

Det som oroar mig är att dessa cystor sitter inuti varje testikel. Frågade även Robert hur ofta han ska komma på återbesök för att bevaka cystorna men då svarade han att doktorn sagt att det inte behövs. BEHÖVS?! Nej det är möjligt men jag tar alltid det säkra före det osäkra. Robert ska på en undersökning åtminstonde varannat år, därmed basta.

Inga kommentarer: