2009/10/19

Skjutit fram tiden

Varför vill inte bilderna från min Iphone vara på min dator? Riktigt irriterande. Jag och teknik alltså, går inte ihop helt enkelt.

Nu har jag ringt och skjutit fram det jag skulle göra den 18 november. Blir den 2 februari istället. Känns väldigt skönt eftersom jag inte har lyckats gå ner så pass mycket i vikt som jag ville. Hittils har jag gått ner drygt tre kilo på ungefär en månad. Det är mycket bra men jag hinner inte att nå mitt mål på -9 kilo tills den 18:onde så det var lika bra att skjuta fram tiden. Det går annars bra med GI. Sköter mig till punkt och pricka om vardagarna men under helgen unnar jag mig någon godisbit, pizza eller något annat "icke GI". Varför? Jo, för jag har kommit överrens med mig själv att det är tillåtet endast om helgerna. Att undvika socker helt och hållet (inklusive frukt) fungerar inte för mig. Det håller i kanske en månad eller så, sedan går jag tillbaka till mina gamla ovanor. Denna dealen funkar däremot skit bra!

Vad tyckte du om Idol i fredags? Alltså jag tycker inte att det är så lämpligt att ha ett Michael Jackson tema. För det första var Michael Jackson väldigt egen och han är den enda som kan göra just hans musik bra. För det andra tycker jag inte att det är bra att ha en speciell artist som ett tema. För det tredje, det är skit samma vilken person som gör en Michael Jackson låt, det låter ändå skit.

Inga kommentarer: