2009/08/15

Denna morgon..

Mmm, gröt på morgonen är finnemang och enkelt att tillaga. Enklaste sättet är att göra gröt i en kastrull på spisen. Mitt recept:
1. Sätt igång spisen på full värme
2. Ta en liten kastrull, häll i två dl vatten och ställ på plattan
3. Häll i en dl havregrynsgröt INNAN vattnet har börjat koka.
4. När den första bubblan syns, sänk då värmen en aning så att du inte bränner gröten och släng i en nypa med salt.
5. Rör om då och då, helst hela tiden.
6. Precis innan du har den konsistensen på gröten som du är ute efter kan du slänga i lite vad du vill. Det kan vara russin, nötter, torkad frukt, kokosflingor mm.
7. Häll upp gröten i en skål. Du kan tillsätta lite mjölk och/eller socker om du föredrar det.
8. Njut av din gröt!

Om 45 minuter kommer mamma och hämtar mig eftersom vi båda ska till frissan idag. Efter klippningen tänkte vi försöka hitta något fint som jag kan ha på mig ikväll, hittar vi inget får jag slänga på mig något som jag redan har hemma. Gina tricot brukar ha rätt fina kläder men ibland kläderna bara skit fula och jätte konstiga.

Vart brukar du handla dina kläder?

Inga kommentarer: