2009/08/10

THE TYRA BANKS SHOW

Dagens Tyra avsnitt handlade om tonåringar som skickar sexting.

Det var svårt att bilda en åsikt om sexting som betyder att man skickar sexiga sms eller rent av erotiska som jag tycker att det var. Det var fem stycken tonåringar som gästade Tyra och alla skickar åtminstonde några sexiga sms om dagen antingen till pojkvänner, vänner eller okända personer.

Flera av tonåringarna skickar nakenbilder till de mer poplära killarna i skolan för att de själva ska bli populära. För att sammanfatta varför de skickar nakenbilder osv till diverse olika killar är för att de har dålig självkänsla, känner sig fula, mindre populära, oälskvärda osv. De vill helt enkelt bli sedda och betraktas som vackra inför killarna som de skickar foton och sms till.

När jag satt och lyssnade på programmet och hur de vuxna i publiken reagerade på några av sms:en som tonåringarna hade skickat tänkte jag först "Ja vaddå då, det är väl ingenting. De är ju ändå 15 år". Sedan tänkte jag efter lite. Är det verkligen så gammalt att vara 15 år och skicka nakenbilder och sexiga sms till killar? Nej det tycker jag inte. det som jag tycker är synd är VARFÖR tjejerna skickar dessa bilder och sms, det är för att de inte känner sig vackra och sedda. Vi alla vill bli omtyckta och sedda men till vilken grad? Själv har jag aldrig skickat nakenbilder eller ens tagit ett naketfoto av mig själv, det har aldrig varit någonting som har lockat mig.

Det var som sagt svårt att bilda sig en direkt åsikt om dagens program tycker jag. Nu ska jag laga lite käk.

Inga kommentarer: